بهترین مرکز درمان بواسیر

مرکز درمان بواسیر و سایر بیماری های نشمینگاه

بهترین مرکز درمان بواسیر

مرکز درمان بواسیر و سایر بیماری های نشمینگاه

اسهال مزمن, حاملگی و پیری از دلایل اصلی ایجاد بواسیر است

یافته‌های حاصل از یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نیمی از افراد تا ۵۰ سالگی بواسیر را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر اساس نتایج پژوهش انجام شده توسط محققان مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، علت اصلی ایجاد بواسیر در افراد فشار بیش از حد به پایین راست روده و ناحیه مقعدی است که به طور طبیعی وریدها متورم می‌شوند.  

 
یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد: اسهال مزمن، حاملگی و پیری از علائم اصلی هموروئید یا بواسیر  در افراد است. بواسیرهای خارجی به صورت توده نرم و متورم یا توده سفت در اطراف ناحیه مقعدی ظاهر شده و بواسیرهای داخلی در داخل کانال مقعدی ایجاد می‌شوند.
بر اساس این پژوهش، از دیگر بیماری‌های ناحیه مقعدی می‌توان به مقعد خارش دار اشاره کرد که کودکان و بزرگسالان را درگیر می‌کند و به طور کلی علائم با بهبود بهداشت شخصی فروکش می‌کند و در موارد شدید ممکن است که بیمار از درمان دارویی سود ببرد.
بهداشت بد و نامناسب و یا افراط در بهداشت از شایعترین علت خارش مقعد است و سایر علل می‌تواند به بواسیر، انگل‌ها به ویژه کرمک، عفونت‌های پوستی و واکنش‌های حساسیتی معین اشاره کرد.

بعضی از غذاها در تشدید و وخیم کردن شرایط تاثیرگذارند که از بین غذاها قهوه، چای، کوکا کولا و مرکبات ممکن است با خارش در ناحیه مقعد همراه باشند و همچنین البسه تنگ و چسبناک نیز در وخامت و بدتر شدن شرایط موثر است.
نشانه سوم بیماری‌های ناحیه مقعدی، شقاق مقعدی است که به پارگی‌های کوچک در کانال مقعد گفته می‌شود. این شقاق‌های مقعدی شایع بوده و معمولا بدون درمان خاصی ترمیم می‌یابند. کار اصلی پزشکان در بیماری‌های مقعدی حذف یا کاهش درد است.
بر پایه این تحقیق، برای درمان بیماری‌های مقعدی می‌توان به تغییرات عادات غذایی، نحوه زندگی و درمان موضعی پرداخت. درخصوص درمان بواسیر خوردن آب، میوه‌ها، سبزیجات، سبوس و حبوبات ضرورت دارد و کرم هیدروکورتیزون و کف برای خلاصی از التهاب و درد توصیه می‌شود و در موارد شدیدتر عمل‌های جراحی ضرورت می‌یابند.
یافته‌های پژوهشی حاکیست: درمان خانگی و سریع مقعد خارش‌دار، استفاده از پودر تالک و پوشیدن لباس‌های گشاد است و درمان دارویی این بیماری استفاده از کرم‌های موضعی است و در خصوص شقاق‌های مقعدی راه درمان ویژه‌ای توصیه نمی‌شود.

چه زمانی باید با دکتر تماس بگیرید؟

حتی زمانی که هنوز درباره مبتلا شدن به بواسیر مطمئن نیستید و درباره علائم بواسیر شک دارید، باید با پزشک متخصص تماس بگیرید و درباره خونریزی رکتوم از وی بپرسید. خونریزی علاوه بر علامت بواسیر می تواند نشانه بیماری هایی مانند پولیپ روده بزرگ، بیماری کرون، دیورتیکولیت و سرطان کولورکتال باشد.

همچنین شکاف ها و شقاق مقعدی می تواند علت درد و خونریزی باشد. بنابراین بهتر است برای تشخیص درست و درمان مناسب هر چه زودتر با پزشک متخصص خود تماس بگیرید و از همه این موارد اطمینان حاصل کنید.

اگر بواسیر شما بسیار دردناک است، یا بعد از درمان هنوز احساس می کنید که دردتان کمتر نشده، باز بهتر است با پزشک خود در باره همه این موارد صحبت کنید. همچنین می توانید با سایت دکتر درد در نشانی drdard.ir مشورت کنید.

منبع: www.isna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.