بهترین مرکز درمان بواسیر

مرکز درمان بواسیر و سایر بیماری های نشمینگاه

بهترین مرکز درمان بواسیر

مرکز درمان بواسیر و سایر بیماری های نشمینگاه

روش های درمان بواسیر در کمترین زمان

پزشک شما ممکن است به راحتی با نگاه کردن به بواسیر یا هموروئید آن را تشخیص دهد. تست ها و روش های تشخیص هموروئید داخلی، شامل بررسی کانال مقعد و رکتوم شما است.

معاینه دیجیتالی در طول یک آزمون دیسک رکتال انجام می شود، دکتر شما انگشت روکش شده را به داخل رکتوم وارد می کند. او هر چیز غیر عادی، مانند رشد، را معاینه می کند. این تست می تواند به دکتر نشان دهد که آیا آزمایش های بیشتری لازم است یا خیر.

بازرسی دیداری. از آنجا که بواسیر داخلی اغلب بسیار نرم است و در طول معاینه رکتوم احساس می شود، پزشک همچنین ممکن است قسمت پایین روده بزرگ و راست روده خود را با آنوسکوپ، پروکتوسکوپ یا سیگموئیدوسکوپ بررسی کند.

پزشک شما ممکن است بخواهد کل کولون را با استفاده از کولونوسکوپی بررسی کند. علائم و نشانه های شما ممکن است یکی دیگر از بیماری های دستگاه گوارش را نشان دهد.  

درمان بواسیرها

شما اغلب می توانید درد خفیف، تورم و التهاب بواسیر را با درمان خانگی کاهش دهید. اغلب این تنها به تنهایی کافی است.

خوردن غذاها با فیبر بالا مانند خوردن میوه ها، سبزیجات و دانه های بیشتر: انجام این کار باعث می شود تا مدفوع شل و حجم آن افزایش یابد، که به شما کمک می کند تا از فشار دادن اجتناب کنید، که می تواند علائم بواسیر موجود را بدتر کند. برای جلوگیری از مشکلات گاز معده، فیبر را به رژیم خود اضافه کنید.

از درمان موضعی استفاده کنید. کرم یا کرم حاوی هیدروکورتیزون یا استفاده از کرم های حاوی فندق یا یک ماده خفیف بسیار موثر است.

به طور منظم در یک حمام گرم یا SITZ ناحیه موردنظر را خیس کنید. منطقه مقعد خود را در آب گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه دو تا سه بار در روز قرار دهید.

محدوده مقعد را تمیز نگه دارید. برای تمیز کردن پوست اطراف مقعد خود آن را با آب گرم بشورید (ترجیحا) یا دوش بگیرید. از دستمال مرطوب یا ضدعفونی کننده الکلی استفاده نکنید. به آرامی منطقه را خشک کنید یا از خشک کن مو استفاده کنید.

از کاغذ توالت خشک استفاده نکنید. برای کمک به نگه داشتن محدوده مقعدی پس از یک حرکت روده، باید از پارچه های مرطوب یا کاغذ توالت مرطوب استفاده کنید که شامل عطر و الکل نباشد.
استفاده از کیسه های سرد برای خنثی کردن تورم، بسته های یخ یا فریزر سرد را روی مقعد خود قرار دهید.

داروهای ضد درد بخورید. شما می توانید استامینوفن (تیلنول، دیگران)، آسپرین یا ایبوپروفن (Advil، Motrin IB، سایر داروها را به طور موقت برای کمک به تسکین ناراحتی خود استفاده کنید.
با این درمان ها، علائم بواسیر اغلب در عرض یک هفته از بین می روند. اگر یک هفته یا بیشتر در معرض درد بیشتر یا خونریزی هستید، پزشک خود را ببینید.

دارو درمانی بواسیر

اگر هموروئید شما فقط ناراحتی کمی ایجاد می کند، پزشک ممکن است از کرم ها، پماد ها، شامپوها یا پد های ضد سرطانی استفاده کند. این محصولات شامل مواد تشکیل دهنده مانند کرم فندق یا هیدروکورتیزون و لیدوکایین است که حداقل می تواند به طور موقت درد و خارش را از بین ببرد.
بیش از یک هفته از کرم استروئیدی استفاده نکنید. مگر آنکه توسط دکتر شما تجویز شود، زیرا ممکن است پوست شما را نازک کند.

ترومبکتومی هموروئید خارجی

اگر یک لخته خون دردناک (ترومبوز) در داخل بواسیر خارجی تشکیل شده باشد، دکتر شما می تواند لخته را با برش و زهاب ساده برطرف کند، که باعث تسکین فوری می شود. این روش در صورتی که بعد از 72 ساعت از ایجاد لخته انجام شود، موثرتر خواهد بود.

روش های تهاجمی درمان بواسیر

درمان بواسیر برای خونریزی مداوم یا بواسیر دردناک، پزشک ممکن است یکی از روشهای تهاجمی را به شما پیشنهاد دهد. این درمان ها را می توانید در مطب دکتر یا سایر کلینیک ها انجام دهید و معمولا نیازی به بیهوشی ندارید.

بستن لاستیک باند: پزشک یک یا دو باند لاستیکی کوچک را در اطراف پایه یک بواسیر داخلی قرار می دهد تا گردش خون آنجا را قطع کند. بواسیر خیس می شود و ظرف یک هفته می افتد. این روش برای بسیاری از افراد موثر است.
بالون بواسیر یا هموروئید می تواند ناراحت کننده باشد و ممکن است باعث خونریزی شود که ممکن است دو تا چهار روز پس از عمل شروع شود اما به ندرت شدید است. گاهی اوقات عوارض جدی تر می توانند رخ دهند.

تزریق اسکلروتراپی: در این روش، دکتر یک محلول شیمیایی را به بافت بواسیر تزریق می کند تا آن را کوچک کند. در حالی که تزریق باعث درد کم یا بدون درد می شود، ممکن است کمتر از روش باند لاستیکی موثر باشد.

انعقاد (مادون قرمز، لیزر یا دو قطبی): تکنیک های انعقاد استفاده از نور یا حرارت لیزر یا مادون قرمز. آنها سبب کم شدن خونریزی، بواسیر داخلی می شوند تا آن را سخت و سنگین کند و بیاندازد.
در حالی که انعقاد دارای عوارض جانبی متعددی است و ممکن است باعث ناراحتی فوری شود، با افزایش میزان بواسیر (عود) نسبت به درمان باند لاستیک مناسب تر است.

روش های جراحی بواسیر

اگر روشهای دیگر موفق نباشند و یا بواسیر بزرگ شده باشد، پزشک ممکن است یک عمل جراحی را توصیه کند. جراحی ممکن است سرپایی انجام شود یا ممکن است به مدت یک شب در بیمارستان بمانید.
حذف هموروئید: در این روش، hemorrhoidectomy ، جراح بافت بیش از حد را که خونریزی می کند را کاملا حذف می کند. تکنیک های مختلفی برای اینکار ممکن است استفاده کند. جراحی ممکن است با یک بیهوشی موضعی همراه باشد.
استفاده از لیزر برای درمان بواسیر: درمان بواسیر با لیزر شامل هیچ گونه برش یا برداشتن بافت نیست، بلکه فقط با استفاده از سطح لیزر یا سوزاندن همراه است.  لیزردرمانی بهترین پیشرفتی است که در درمان بواسیر در دهه گذشته رخ داده است. آسان، بدون درد، سریع و بسیار موثر و با نتایج دایمی است، همه بیماران می‌ توانند در همان روز درمان بواسیر به کار و فعالیت‌ های روزمره عادی خود بازگردند. 

پرتو لیزر با عبور جریان الکتریکی قوی از یک لوله آب‌ بندی شده حاوی یکی از چندین گازها ایجاد می‌ شود. در لیزر از دی‌ اکسید کربن (CO۲) استفاده می‌ شود. جریان الکتریکی، دی‌ اکسید کربن را به واکنش در می آورد تا یک پرتو باریک نور تولید کند. برای اینکه جراح بتواند پرتو لیزر را مشاهده کند: اشعه لیزر از یک سری آینه عبور می‌ کند که جراح از آن استفاده می‌ کند. ​

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.