بهترین مرکز درمان بواسیر

مرکز درمان بواسیر و سایر بیماری های نشمینگاه

بهترین مرکز درمان بواسیر

مرکز درمان بواسیر و سایر بیماری های نشمینگاه

چند روش ساده برای درمان بواسیر بیماران دیابتی

بسیاری از داروهای تجویز شده جهت درمان بواسیر ممکن است اثر منفی بر سطح گلوکز خون داشته و برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند می تواند مشکلات خاصی را به دنبال داشته باشد

بسیاری از داروهای تجویز شده جهت درمان بواسیر ممکن است اثر منفی بر سطح گلوکز خون داشته و برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند می‌تواند مشکلات خاصی را به دنبال داشته باشد.   

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا - منطقه خراسان،‌ راهکارهای ساده جهت درمان بواسیر‌های دردناک در افراد دیابتی وجود دارد؛ از جمله استفاده از مواد غذایی فیبردار مانند سبوس، میوه و سبزیجات تازه و فرآورده‌های محتوی فیبر.

بر این اساس تا حد امکان باید مقدار غذاهای فیبردار در رژیم غذایی این افزایش یابد.

این افراد نباید هنگام خروج مدفوع به خود فشار آورند. همچنین این افراد نباید برای مدت زمان طولانی یکجا و بدون حرکت بنشینید. کمپرس آب یخ نیز می‌توانند از تورم مقعد جلوگیری کند.

انواع بواسیر:

بواسیر، همواره با یبوست و فشار حرکات روده همراه است. زنان باردار نیز به این مشکل مبتلا می‌شوند. این شرایط باعث افزایش فشار خون سیاهرگ‌ها و تورم مقعد می‌شود. در بیماری‌های کبدی مزمن، افزایش فشار خون سیاهرگ‌ها باعث بروز شکل‌های مختلف بواسیر در افراد می‌شود.

چگونه بواسیر را درمان کنیم؟

اگر هیچ یک ازعلائم بواسیر در فرد دیده نشود و یا علائم آن خیلی کم باشد، در کمتر از چند هفته از بین خواهد رفت. در این زمینه می‌توان از ملین‌ها استفاده کرد تا به مقعد فشار کمتری وارد شود. همچنین لازم است از ورزش‌های خسته کننده و بلند کردن اجسام سنگین به شدت پرهیزشود و همچنین برای جلوگیری و از بین بردن خارش، از کمپرس یخ در محل مقعد استفاده کنید.

مبتلایان به این بیماری باید از رفتن به استخرهای عمومی پرهیز کرده و از منگنز سولفات استفاده کنند؛ به طوری که یک فنجان از آن را با آب گرم مخلوط کرده و خود را شستشو دهند.

درمان بواسیر با لیزر دو روش اصلی دارد که پزشک با توجه به نوع بواسیر شما یکی از آنها را توصیه خواهد کرد. بنابراین از لیزر می توانید به دو روش برای درمان بواسیر استفاده کنید.

روش اشعه درمانی IRC: در این روش که برای بواسیر درجه یک و دو مناسب است، بالشتک های التهابی اطراف مقعد با کمک اشعه IRC حذف می شوند. این روش درد و خونریزی ندارد و نتیجه آن زودتر خود را نشان می دهد.

روش لیزر CO2: از این روش برای درمان بواسیر درجه سه و چهار استفاده می شود. در این نوع بواسیرها رگها گشادتر شده و معمولا از داخل رکتوم به بیرون کشیده شده اند، پس این زائده های بیرون آمده از مقعد با کمک لیزر CO2 قطع می شوند و چون عمل برش با لیزر انجام می شود، بافت های اطراف بالشتک ها آسیبی نمی بینند. همچنین موقع برش دادن با لیزر هیچ خونریزی نخواهید داشت و شریان ها خونی نیز با برش لیزری مداوا می شوند و ایجاد عفونت نمی کنند. نکته مهم در استفاده از این روش این است که ناحیه برش داده شده نیازی به پانسمان و بخیه ندارد و نیازی به بستری شدن و تحمل درد بعد از عمل نیز نیست.

منبع: www.isna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.